Brzeźnica ul. Krakowska 111 parter
Gminne Centrum Usług Wspólnych ( GCUW )
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
tel. 33 879 28 62
STRUKTURA
- Dyrektor mgr Aleksandra Wojewoda – Szeliga tel : 33 879 20 29 wewnętrzny - 29
- Główny Księgowy mgr Ewa Stokłosa tel : 33 879 20 29 wewnętrzny - 26
- Inspektor: mgr Renata Sroka, tel.: 33 879 20 29 wewnętrzny – 26
- Samodzielny referent mgr Paulina Sarapata tel : 33 879 20 29 wewnętrzny - 26
ZAKRES DZIAŁANIA
1. Centrum pełni funkcję jednostki obsługującej dla jednostek obsługiwanych w rozumieniu art. 10b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 z późn. zm.).
2. Jednostkami obsługiwanymi są następujące jednostki organizacyjne Gminy Brzeźnica:
1) Zespół Szkolno - Przedszkolny w Brzeźnicy,
2) Zespół Szkolno - Przedszkolny w Łączanach,
3) Zespół Szkolno - Przedszkolny w Tłuczani,
4) Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Pawła II w Marcyporębie,
5) Szkoła Podstawowa im. Antoniego Kucharczyka w Paszkówce,
6) Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Sosnowicach,
7) Publiczny Żłobek "KĄCIK DLA MALUSZKA" w Brzeźnicy.
3. Do zadań Centrum należy:
1) obsługa płacowa jednostek obsługiwanych, a w szczególności obsługa wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych dla pracowników, ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wydatkach z osobowego funduszu płac, realizacja zobowiązań z zakresu naliczania i odprowadzania składek z tytułu ubezpieczenia pracowników oraz należności podatkowych,
2) wykonywanie zadań z zakresu statystyki oraz obowiązku sporządzania wymaganych sprawozdań dotyczących realizacji zadań rzeczowych własnych i jednostek obsługiwanych, a także sprawozdań dotyczących zatrudnienia, osobowego funduszu płac, obowiązkowych składek ubezpieczeniowych i podatków, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i innych sprawozdań przewidzianych prawem i przekazywania ich odpowiednim jednostkom,
3) koordynacja spraw organizacyjno - administracyjnych jednostek obsługiwanych dla zapewnienia odpowiednich warunków działania jednostek obsługiwanych, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, opieki i wychowania,
4) prowadzenie rachunkowości, o której mowa w art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r., poz. 1047 z późn. zm.),
5) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej i budżetowej w jednostkach obsługiwanych,
6) archiwizowanie dokumentacji,
7) rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych pracowników jednostek obsługiwanych i pracowników Centrum,
8) prowadzenie spraw z zakresu organizacji konkursów na stanowiska dyrektorów jednostek obsługiwanych,
9) obsługa komisji egzaminacyjnych w sprawie uzyskiwania przez nauczycieli stopni awansu zawodowego,
10) opiniowanie, wnioskowanie i wnoszenie uwag do projektów rocznych arkuszy organizacyjnych i ich zmian,
11) nadzór nad spełnianiem obowiązku nauki,
12) obsługa zadania w zakresie dofinansowania przygotowania zawodowego młodocianych pracowników,
13) prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów jednostek obsługiwanych,
14) organizowanie i rozliczanie dowozu uczniów do szkół,
15) realizacja zadań z zakresu pomocy materialnej dla uczniów o charakterze motywacyjnym,
16) realizacja zadań z zakresu pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym,
17) sporządzanie zestawień zbiorczych w Systemie Informacji Oświatowej,
18) współpraca ze Skarbnikiem Gminy w zakresie realizacji budżetu Gminy w części dotyczącej finansowania zadań w zakresie oświaty,
19) opracowanie zbiorczych projektów, planów i analiz ekonomicznych oraz informacji w zakresie oświaty i wychowania,
20) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, prowadzeniem, utrzymaniem i likwidowaniem przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
21) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem bezpłatnego transportu dla dzieci niepełnosprawnych,
22) przygotowywanie i realizacja porozumień z innymi gminami w sprawie zwrotu kosztów pobytu dzieci uczęszczających do przedszkoli na terenie innych gmin,
23) przygotowanie, prowadzenie i rozliczanie projektów finansowanych za środków UE i innych źródeł zewnętrznych przez jednostki obsługiwane,
24) współpraca z Dyrektorami jednostek obsługiwanych,
25) współdziałanie z instytucjami samorządowymi i rządowymi w zakresie spraw dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńczych,
26) współdziałanie z Kuratorium Oświaty w Krakowie jako organem nadzoru pedagogicznego, w realizacji zadań oświatowych w Gminie Brzeźnica,
27) współpraca z instytucjami kultury i stowarzyszeniami w zakresie dotyczącym działalności oświatowej,
28) wykonywanie innych zadań określonych przez Radę Gminy lub Wójta Gminy, w tym przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń.