Brzeźnica ul. Krakowska 109 piętro nr 2 pokój 22
Referat finansowy ( FN )
Podatki i Opłaty ( PO )
STRUKTURA
- Inspektor Maria Śliz tel : 33 879 20 29 wewnętrzny - 13
- Inspektor Elżbieta Rzeszutko tel : 33 879 20 29 wewnętrzny - 39
- Inspektor Małgorzata Pomietło tel : 33 879 20 29 wewnętrzny - 39
ZAKRES DZIAŁANIA
W zakresie podatków i opłat: |
|||||
prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, w tym: |
|||||
a) |
opracowywanie propozycji polityki podatkowej gminy oraz stawek podatków i opłat lokalnych, |
||||
b) |
przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat |
||||
c) |
przygotowywanie projektów uchwał w sprawach podatków i opłat stanowiących dochody gminy, |
||||
d) |
przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat |
||||
e) |
wystawianie decyzji wymiarowych na podatek rolny, leśny i od nieruchomości oraz wystawianie decyzji zmieniających naliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, |
||||
f) |
gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu, |
||||
g) |
wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych, wnioskowanie o wpis hipotek w zakresie podatków i opłat lokalnych, |
||||
h) |
prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych, |
||||
i) |
prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg i umorzeń w zakresie podatków i opłat stanowiących dochody gminy, |
||||
j) |
opracowywanie i przedkładanie podatnikom decyzji w zakresie umorzeń podatkowych, przesunięć terminów, rozłożenia na raty oraz innych ulg wynikających z przepisów ustawy o podatku rolnym , leśnym oraz ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, |
||||
k) |
prowadzenie urządzeń syntetycznych księgowości podatkowej ,w tym prowadzenie i aktualizacja rejestru przypisów i odpisów zobowiązań pieniężnych, |
||||
l) |
gromadzenie i analizowanie informacji przekazanych od innych organów celem naliczenia podatku, w tym: |
||||
- |
zawiadomienia o zakończeniu budowy, |
||||
- |
pozwolenia na budowę, |
||||
- |
pozwolenia na rozbiórkę zmiany sposobu użytkowania budynków, |
||||
- |
wykazy zarejestrowanych pojazdów, |
||||
- |
wykazy dzierżaw |
||||
m) |
prowadzenie bieżącego rejestru sprzedaży VAT oraz wystawianie faktur VAT, miesięczne sporządzanie deklaracji VAT; |
||||
n) |
wystawianie rachunków zgodnie z zawartymi umowami najmu lokali, |
||||
o) |
rozliczanie inkasentów oraz prowadzenie nadzoru i kontroli nad poborem przez inkasentów podatków i opłat lokalnych, |
||||
n) |
prowadzenie ewidencji i egzekwowanie podatku od środków transportowych, |
||||
wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, naliczanie opłat. |
|||||
W zakresie obsługi kasowej należy prowadzenie obsługi kasowej Urzędu Gminy oraz gminnych jednostek organizacyjnych tj. Gminnego Zespołu Szkół oraz Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, a w szczególności: |
|||||
przyjmowanie wpłat gotówkowych na podstawie kwitów K-103, |
|||||
odprowadzanie przyjętej gotówki do banku, |
|||||
podejmowanie gotówki z banku na podstawie czeków gotówkowych, |
|||||
wypłata należności zgodnie z przeznaczeniem, |
|||||
sporządzanie raportów kasowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, |
|||||
wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, |
|||||
potwierdzanie stanu majątkowego na wnioskach i kwestionariuszach, |
|||||
prowadzenie ewidencji czynszów mieszkaniowych i lokalowych, |
|||||
prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej. |