Gmina Brzeźnica bierze udział w kampanii społecznej „Pozory mylą, a dowód nie” zorganizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie oraz Komenda Główna Policji.
W ramach kampanii w dniu 11.10.2012 roku zorganizowane zostało spotkanie szkoleniowe dla przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych z terenu Gminy Brzeźnica.
Celem szkolenia było zwrócenie uwagi, że dorosły wygląd kupującego nie oznacza pełnoletniości uprawniającej do zakupu alkoholu. Przypomniano sprzedawcom, że w razie wątpliwości co do wieku klienta mają oni obowiązek żądania okazania dowodu tożsamości. Poinformowano również o sposobach, które stosują niepełnoletni żeby zakupić alkohol, oraz jak pracodawcy powinni sobie radzić w sytuacjach wątpliwych.
W trakcie szkolenia sprzedawcy otrzymali materiały szkoleniowe. Rozdano również do ekspozycji w widocznych miejscach sklepów plakaty zwracające uwagę na problem sprzedaży alkoholu osobom małoletnim, ulotki instruujące, jak powinien się zachować sprzedawca w przypadku gdy ma wątpliwości co do wieku osoby zwracającej się o kupno alkoholu, a także naklejki samoprzylepne informujące, że dany punkt sprzedaży nie sprzedaje alkoholu osobom poniżej 18 roku życia i należy przygotować dowód osobisty do okazania sprzedawcy.
Przypominamy, ze obowiązujące przepisy prawa zakazują sprzedaży napojów alkoholowych osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. Łamanie tego zakazu jest przestępstwem. Popełniającemu je sprzedawcy, a także właścicielowi sklepu, grozi kara grzywny, orzeczenie przepadku napojów alkoholowych a także cofnięcie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie alkoholu.