!!! UWAGA !!!
Jesteś na stronie
archiwum.brzeznica.pl

 

Niniejsza strona zawiera tylko i wyłącznie dane Archiwalne od 2009 roku do 25.04.2018r.

Z dniem 01.05.2018r. wszystkie aktualne informacje zamieszczane są pod adresem brzeznica.pl oraz brzeźnica.pl

 

 

!!!   WERSJA ARCHIWALNA   !!!

 

Pytania i odpowiedzi do przetargu cz.3 : Dostawa energii elektrycznej

Pytania i odpowiedzi do przetargu :

Dostawę energii elektrycznej na potrzeby budynków administrowanych przez Urząd Gminy Brzeźnica i oświetlenia ulicznego na terenie gminy Brzeźnica”

 

Zapytanie 1:

Wykonawca prosi Zamawiającego o dopuszczenie możliwości zmiany ceny w czasie obowiązywania umowy. Dopuszczenie możliwości modyfikacji ceny w przypadku zmiany w zakresie podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług a także przepisów prawa powszechnie obowiązującego, które mają wpływ na cenę, może przełożyć się na niższe ceny ofertowe w przedmiotowym zamówieniu.

Jednocześnie Wykonawca prosi o wyjaśnienie, czy Zamawiający wymaga, by w ofercie Wykonawca bazował na cenach taryfowych energii elektrycznej (rozliczenia w oparciu o ceny taryfowe) czy na cenach ofertowych. W specyfikacji istotnych warunków zamówienia znajdują się sprzeczne dane (por. punkt III.1. zd. ostatnie; par. 4 ust. 1 wzoru umowy i par. 3 wzoru umowy).

 

Odpowiedź

-Zamawiający zaakceptował propozycję Wykonawcy zmieniając §3 do Umowy :

„Stawki i ceny oferowane przez Oferenta określone w ofercie ulegną zmianie wyłącznie w przypadku zmiany stawki podatku VAT oraz podatku akcyzowego”

-Zamawiający wymaga by w ofercie Wykonawca bazował na cenach ofertowych.

/ zmiana pkt III. 3. wykreślono słowo taryfami /

 

Zapytanie 2:

Dotyczy punktu XIV.1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Według oceny Wykonawcy określenie średniej ceny 1 kWh jako iloczynu wskazanych wartości jest niemożliwe.

Wykonawca prosi o zmianę opisu sposobu obliczania ceny.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę, pkt XIV .1. SIWZ pozostaje bez zmian.

 

Zapytanie 3:

Dotyczy par. 8 istotnych dla stron postanowień, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Z treści wzoru umowy wynika, że Zamawiający wymaga, by w jego imieniu przeprowadzono procedurę zmiany sprzedawcy. Czy Zamawiający udostępni Wykonawcy wyłonionemu w przetargu wszelkie niezbędne do przeprowadzenia tej procedury dane?

Jednocześnie Wykonawca pragnie zauważyć, że podpisanie umowy dystrybucyjnej z operatorem systemu dystrybucyjnego wykracza poza zakres pojęcia sprzedaży energii elektrycznej. W związku z powyższym Wykonawca prosi uprzejmie o wykreślenie tej części klauzuli, która odnosi się do zobowiązania Wykonawcy do zawarcia w imieniu Zamawiającego umowy na dystrybucję energii elektrycznej.

Jednocześnie Wykonawca zauważa, że umowa o świadczenie usług dystrybucyjnych powinna zostać zawarta co do zasady przez Zamawiającego w trybie zamówienia z wolnej ręki. Powszechnie uznaje się, że Wykonawca będący sprzedawcą energii elektrycznej nie zawiera w imieniu Zamawiającego umowy w przedmiocie dystrybucji energii elektrycznej.

 

Odpowiedź:

Zamawiający wykreśla §8 w istotnych dla stron postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.

 

Zapytanie 4:

Dotyczy terminu płatności.

Wykonawca prosi o zmianę treści wskazanych klauzul w następujący sposób:

Termin płatności faktur VAT wynosi 21 dni o daty wystawienia faktury VAT. Terminem płatności jest data uznania rachunku bankowego Wykonawcy.

Jednocześnie Wykonawca pragnie zauważyć, że w rozliczeniach handlowych powszechnie przyjmuje się, że datą zapłaty jest data uznania rachunku bankowego wierzyciela.

 

Odpowiedź :

Zamawiający zmienia treści zapisu projektu umowy §9 ust. 1 i 2

1. Faktury za dostarczoną energię elektryczną regulowane będą przelewem na konto Wykonawcy w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury .

2. Za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek Wykonawcy.

 

Zapytanie 5:

Dotyczy par. 8 istotnych dla stron postanowień, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Wykonawca prosi o zmianę terminu rozpatrzenia reklamacji złożonej przez Zamawiającego na 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia reklamacji.

 

Odpowiedź:

Zamawiający zmienia §9 pkt 4 otrzymuje brzmienie :

W przypadku uzasadnionych wątpliwości , co do prawidłowości wystawionej faktury , adresat faktury złoży pisemną reklamację , dołączając jednocześnie sporną fakturę . Reklamacja winna być rozpatrzona przez Wykonawcę w terminie do 14 dni.

 

Zapytanie 6:

Wykonawca prosi o zmianę treści par. 2 istotnych dla stron postanowień, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego poprzez dodanie zdania:

Umowa wchodzi w życie w dniu rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej

po skutecznym przeprowadzeniu procedury zmiany sprzedawcy.

 

Odpowiedź :

Zamawiający zmienia treść §2 istotnych dla stron postanowień umowy .

Strony ustalają, że rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia 01.09.2011 r., (nie wcześniej jednak, niż po spełnieniu wszystkich warunków przyłączenia do sieci OSD oraz nie wcześniej jednak niż z dniem skutecznego rozwiązania obowiązującej umowy oraz nie wcześniej niż z dniem wejścia w życie umowy sprzedaży energii elektrycznej ) do dnia 31.12.2012r

 

 

malownicza1

Zebraliśmy dla Państwa archiwalne numery gazety „Taka Malownicza Gmina”. Serdecznie zapraszamy.

 

 

Przejdź do archiwum

 

SZL_MAL_170